Kompleksowa analiza stron internetowych – audyt SEO

Kompleksowa analiza stron internetowych – audyt SEO

Jeżeli potrzebujesz zlecić audyt SEO, zajrzyj na seo4.net.

Audyt – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza ewaluację spółki, przedsiębiorstwa bądź firmy pod kątem licznych czynników, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także analizę możliwości przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższą definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony www, oceniająca przeróżne jej elementy, jak strukturę nagłówków, kod strony, szybkość ładowania się strony, meta opisy i tytuły i wiele innych aspektów. Poza samym wskazaniem błędów oraz nieprawidłowości, w rzetelnym audycie SEO powinny znaleźć się też wskazówki co do rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO analizuje stronę internetową pod kątem treści na stronie, zgodności ze normami W3C, dostępności, jak również poprawności kodu. Ponadto sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, by znalazła ona wszystkie dysfunkcje strony oraz – co najważniejsze – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – wiele problemów zdoła wychwycić tylko specjalista w danym obszarze

W internecie jest masa narzędzi oraz stron, z wykorzystaniem których w mgnieniu oka i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadza się audyt SEO strony www. Plusy tej opcji? Szybkość i cena. Wady? Co niemiara. Okrojone dema czy też darmowe narzędzia z niewielką liczbą opcji, nie są idealne. Jeżeli już odkryją jakieś uchybienia na stronie, to zapewne nie wszystkie. Dużo problemów (np. w kodzie) uchwycić można jedynie w czasie analizy przeprowadzonej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.

Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję oczekuje się przeważnie od kilku dni do blisko miesiąca. Termin na przygotowanie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, że go sporządzi. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie istotne problemy ukryte w witrynie. Jeśli strona została postawiona na platformie pokroju Magento czy Shoper bądź na gotowym szablonie, to problemów do poprawy może być wiele. Gdy strona powoli się ładuje, a na ważne dla klienta frazy wyświetla się daleko za pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to także są to sygnały, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim rozwiązaniem.

SEO audyt – co ujawni, jeśli będzie zrealizowany dokładnie

Sumiennie zrealizowany audyt SEO może wykryć liczne wady strony, m.in:

  • wolne wczytywanie się strony w wersji na urządzenia mobilne oraz na komputer,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak zbyt wolne wczytywanie się jakiś elementów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępnością strony dla robotów,
  • przyczyny niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • brak lub niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • niska jakość treści na stronie,
  • poprawność kodu witryny,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • brak lub niewłaściwa integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console)

.

Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]