Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu stron www.
Funkcjonują 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu istotne jest połączenie frazy z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę na ogół:
– miejscowość (np. “weterynarz Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Mokotów”)
– państwo (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w działaniach dla firm lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do osób przebywających na danym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma mały budżet reklamowy i nie ma możliwości walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep komputerowy”, to “sklep komputerowy Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Następny model pozycjonowania to odpowiednie i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Za sprawą właściwego doboru słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads mocno się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail to także dużo mniejsza konkurencja. Istotne jest również to, iż rośnie trend wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– smartfon Huawei P20 czerwony,
– buty sportowe Nike Star Runner czarne sklep online,
– golarka Philips S1310/04 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę artykułów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną rolę przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Dziecka, koncert znanego zespołu czy Zielone Świątki. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Najczęściej powinno się rozpocząć je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść strony internetowej.
Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]