Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP

Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP

Oferta PBN w rozsądnej cenie. Sprawdź co dla Ciebie mamy.

Żeby odbiorca dostrzegł twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale także postarać się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej nowe wyczerpujące i pomocne dla potencjalnego klienta treści. Jednak nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

Private blog network, czyli kto stosuje PBNy?

PBNy są prywatne, bo są tworzone i zarządzane przez jeden podmiot (na ogół przez agencję SEO bądź większą agencję marketingową), który kontroluje jakość dostępnych tam treści. Prywatne sieci blogów są z reguły używane jako jeden z punktów rozbudowanej strategii reklamowej, co wypada mocno podkreślić, bo najlepsze efekty ich użycia daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio poprawnie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość wygenerowania pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie nie jest tanie, a potem konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich na stosownym poziomie.

Jak zastosować PBN? Rekomendujemy publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP

PBNy świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem zamieszczać artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie przedstawione są najistotniejsze dane telekontaktowe firmy – jej telefon lub e-mail, adres i pełna nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, profil w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym bądź artykuł, w którym podano firmowe dane kontaktowe.

Kolejna ciekawa metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej przydatność pierwotnego artykułu, ponieważ odnajdywanie odnośniki do niego na różnych blogach zewnętrznych postrzegają jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się pomocne, godne uwagi teksy. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych głównie ze zdrowiem, finansami czy bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO