Czemu warto współpracować z agencją SEO?

Czemu warto współpracować z agencją SEO?

Skieruj się do firmy SEO, aby uzyskać kompetentną pomoc profesjonalistów.

Firmy lub właściciele witryn internetowych, którzy chcą dotrzeć do wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na minimum 3 sposoby. Pierwszy, którego nie poleca się, to podjęcie starań osobiście. Nie dysponując doświadczeniem w obszarze SEO i nie monitorując codziennie wiadomości o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować rzetelnie i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty od SEO, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że obok speców od SEO w zatrudnione są tam także osoby od kodowania, content marketingu, grafiki oraz kampanii Google Ads, które służą merytoryczną pomocą w tych kwestiach.

Postaw na transparentną oraz kompetentną agencję SEO

Agencji SEO w Polsce jest bardzo wiele. Czym kierować się w toku szukania podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Rekomendujemy postawić na firmę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych i reklamowych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która istnieje od minimum dekady, można mieć pewność, że dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może bez trudu pochwalić się pokaźnym portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach dodają sekcję z prezentacją tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę warto przeczytać studia takich przypadków, żeby przekonać się, jakich efektów można się spodziewać po agencji, a także to jakie trudności udało jej się rozwiązać i dla jakich branż pracowała. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: pisze o harmonogramie zadań na najbliższe miesiące, ale także przekazuje raporty z ukończonych działań i ich rezultaty.

Następna niebagatelna kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu działań do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w parę minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być znak ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by poprosić o kolejne dane o firmie, niezbędne do zaprezentowania dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie da się wyszukać samodzielnie w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych uprzednio pracach SEO czy o najistotniejszych dla klienta usługach czy artykułach, które potrzebuje wypromować.

Co o agencji SEO mówi system rozliczeń jaki oferuje?

Ostrożnie powinno się podejść do agencji SEO, które proponują umowę z rozliczeniem się za uzyskany wynik. W takim modelu zleceniodawca rozlicza się z firmą SEO dopiero wówczas, kiedy frazy kluczowe uzyskają uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top5). To wciąż często proponowany rodzaj rozliczeń, jednakże niesie ze sobą spore niebezpieczeństwo – można bowiem osiągnąć natychmiastowy efekt za sprawą łamania standardów ustalonych przez Google. Systematycznie modyfikowany algorytm również nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych klientowi, dlatego rzetelna firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Co do ceny za usługi agencji SEO, to z rzadka jest ona stała – zwyczajowo w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, by przeprowadzić dokładny audyt SEO, a w następnej kolejności wdrożyć wszelkie wynikłe z niego zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, gdy strona klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania są znacznie niższe.

Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]